Varför ska jag importera en tjänstebil från Tyskland?
Det finns många bra anledningar till varför företagskunder väljer att importera leasingbilar av oss.
De vanligaste företagsbilarna i Sverige är utrustade på ett visst sätt, för att bilens kostnad skall sluta under 7,5 basbelopp. I Tyskland har företagare en annan kultur och ett annat tankesätt. Bilarna är nästan alltid generöst utrustade. De är också noga omhändertagna både exteriört och interiört. Tyska företagsbilar servas hos auktoriserade märkesverkstäder. Sammanslaget resulterar detta i en välutrustad samt väl omhändertagen bil, till en lägre kostnad. Ofta skiljer det 40-80 000:- mellan svenska och tyska marknaden.
Det låter bra, hur går importen till?
Har du redan hittat ett eller flera fordon? Kanon, skicka informationen till oss genom formuläret nedan! Om inte, fyll i formuläret med dina önskemål så kan vi hjälpa dig att hitta rätt fordon. Vi använder oss primärt av mobile.de samt autoscout24.de. Det är Europas två största sidor för bilhandel.
När vi kommit överens om ett fordon kontaktar vi säljaren. Genom många år av erfarenhet vet vi vilka frågor som ska ställas och vilken information som krävs för att fatta rätt beslut. Är säljaren och fordonet till vår belåtenhet fastställer vi en offert från säljaren. Gäller det flera bilar ges oftast goda mängdrabatter. Därefter kontaktas leasingbolaget, som då köper in bilen/bilarna åt ditt företag.
Vi importerar bilen/bilarna. Detta faktureras separat, fullt avdragsgillt. Leasingtiden löper normalt sett över 36 månader.
Kan jag importera och leasa vilken bil som helst?
Nej, tyvärr är det inte alla bilar som kan importeras på leasing. Vi ställer höga krav på att bilen/bilarna ska vara i så bra skick som möjligt, för att finansbolaget ska kunna köpa in bilen.
Ett par grundregler:
* Fordonet har återstående nybilsgaranti
* Fordonet har korrekt servicehistorik
* Fordonet är skadefritt
* Fordonet säljs av auktoriserad återförsäljare
De vanligaste företagsbilarna i Sverige är utrustade på ett visst sätt, för att bilens kostnad skall sluta under 7,5 basbelopp. I Tyskland har företagare en annan kultur och ett annat tankesätt. Bilarna är nästan alltid generöst utrustade. De är också noga omhändertagna både exteriört och interiört. Tyska företagsbilar servas hos auktoriserade märkesverkstäder. Sammanslaget resulterar detta i en välutrustad samt väl omhändertagen bil, till en lägre kostnad. Ofta skiljer det 40-80 000:- mellan svenska och tyska marknaden.
Det låter bra, hur går importen till?
Har du redan hittat ett eller flera fordon? Kanon, skicka informationen till oss genom formuläret nedan! Om inte, fyll i formuläret med dina önskemål så kan vi hjälpa dig att hitta rätt fordon. Vi använder oss primärt av mobile.de samt autoscout24.de. Det är Europas två största sidor för bilhandel.
När vi kommit överens om ett fordon kontaktar vi säljaren. Genom många år av erfarenhet vet vi vilka frågor som ska ställas och vilken information som krävs för att fatta rätt beslut. Är säljaren och fordonet till vår belåtenhet fastställer vi en offert från säljaren. Gäller det flera bilar ges oftast goda mängdrabatter. Därefter kontaktas leasingbolaget, som då köper in bilen/bilarna åt ditt företag.
Vi importerar bilen/bilarna. Detta faktureras separat, fullt avdragsgillt. Leasingtiden löper normalt sett över 36 månader.
Kan jag importera och leasa vilken bil som helst?
Nej, tyvärr är det inte alla bilar som kan importeras på leasing. Vi ställer höga krav på att bilen/bilarna ska vara i så bra skick som möjligt, för att finansbolaget ska kunna köpa in bilen.
Ett par grundregler:
* Fordonet har återstående nybilsgaranti
* Fordonet har korrekt servicehistorik
* Fordonet är skadefritt
* Fordonet säljs av auktoriserad återförsäljare
|
|
|